نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2285
-
الف
+

تاکید بر اتحاد بین دو ملت ایران و افغانستان در مراسم بزرگداشت «علی شیرنوایی»

مراسم گرامیداشت «امیرعلی شیر نوایی» و «ظهیرالدین محمدبابر» در ایران برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، سالروز تولد «میرنظام‌الدین امیرعلی شیر نوایی» یکی از شاعران مطرح افغانستان و همچنین «ظهیرالدین محمدبابر» شاعرنامدار، حکیم و بنیانگذار سلسله گورکانیان، با حضور فعالین فرهنگی، دانشجویان، شاعران، نویسندگان و هنرمندان ایران و افغانستان در تهران برگزار شد.

 «عزیزالله اورال» رئیس مرکز فرهنگی کتاب، زبان شناس، نویسنده و پژوهشگر و داکتر «عنایت الله ترک اوغلو» استاد دانشگاه از طریق ویدیو کنفرانس از کشور افغانستان در این مراسم حضور پیدا کردند.

 «محمد رضا باغبان کریمی» پژوهشگر، نویسنده و مولف کتابی در احوالات امیر علی شیرنوایی و استاد «بهبود مرادی» (ائلچی بی) شاعر محقق و نوایی پژوه از کشور جمهوری اسلامی ایران از سخنرانان این مراسم بودند.

«اسماعیل نظری»، مسئول برگزاری این محفل، در سخنرانی خود بر اتحاد بین دو ملت ایران و افغانستان تاکید نموده و برگزاری هرچه بیشتر چنین مراسماتی را یک ضرورت دانست.

گفتنی است پیش از این مقامات ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کردند قرار است برنامه مشترک تجلیل ازپنجصد و هشتادمین سالگرد تولد «امیر علی شیر نوایی» در اوایل سال آینده با همکاری ازبکستان درهرات برگزار شود.

بیشتر بخوانید :

برنامه های فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در سال ۱۴۰۰

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر